Tuesday, June 22, 2010

rezekikah?

Bismillahhirrahmanirrahim...

hari ini ade sesuatu yg aku tuliskan dlm blog aku ini, spy ia boleh jadi kenangan buat aku. Perasaan paling indah buat aku. :)
mungkin sepatutunya aku type benda ni dua hari, or semalam lagi. tapi nk memastikan kebenarannye, so i shall wait. Jadi ak rse skrg waktunya untuk aku menulis.
Kelmarin aku dapat email dr IO (International Office of USM), tentang permohonan Exchange Programme abroad. IO tanye klu aku berminat utk mohon ke University of Lehtbridge, Canada. Kalau aku berminat, dorg nk nominate name aku as USM representative ke sana. Rase macam dapat durian runtuh! ni bkn runtuh lagi, tp durian bergolek2...
lepas bincang2 ngan abah n mama, minta kebenaran, aku pon setuju... mungkin rezeki aku, jadi haruskah aku menolaknye? sudah tentu tidak~ bukan senang dpt peluang mcm gini. Peluang dtg hnya sekali aite. Lepas aku dah reply setuju, dorg pon anta name aku ke sana. Dorg ckp hanya 2org shj yg akn di hantar ke satu University. Alhamdulillah, antare beratus2 org yg mohon, Tuhan bukakan peluang ini untuk aku..
Then, dorg sruh aku isi application form online kat web unersiti tu. Dengan tawakaltuallallah, aku isi same2 ngan abah dan hantar. Tengah malamnya aku dpt reply Lethbridge University. ni ayat odrg. "This will confirm that I received your online application. I will begin processing it and will send your visa and acceptance letters to your home university as soon as they are ready. Please let me know if you have any questions".
OHMYGOD~
they had mention about my visa and acceptance letter. Aku tk thu nk ckp ape time tu. yg aku leh ckp, Alhamdulillah... Allah saja yg thu besarnya rahmat Dia pd aku kalau aku dpt pergi. Dari kecik lagi mmg impian aku nk blaja kt oversea... tak kisah la mne2, jnji oversea.. Dulu lepas skolah, aku pnh tnye abah boleh tak klu nk smbung blaja kt private university yg nanti leh g blaja oversea. Tapi pas abes skolah, dpt offer matriks, tros abah sruh g matriks. Pstu abes msuk USM lak. Mase nih aku rase stu2nya pluang aku utk oversea adlh bile aku nk sambung master nanti lah.. tapi ntah la tk thu la nk smbung lg ke tk.fullstop about that.
Tapi dlm akhir bulan Februari thun ni, sgale2 brubah lepas aku dpt pluang Datin Joriah, Deputy Dean Management School aku yg mncalonkan nme aku utk mhon program pertukaran pelajar. sehinggalah terjadinya tragedi hari ini. (pehal ayat aku tk bleh blah nih?..) thanks alot to Datin for giving me this blessed opportunity.. I really appreciate it.God bless U.
Klu die tak bg pluang ni, ak sendiri tk brani mhon pergi exchange nih.
akankah aku ke Canada??
Insyaalah... JIka tiada ape2 masalah, rintangan atau ape2, dan kalau betul ini rezeki aku, Insyallah aku akan ke Canada utk 1sem. Skrg ni tgh tunggu Lethbridge University tu uruskan student visa aku n hantar surat penerimaan ke USM. Semoga semua berjalan lancar, Amin...
^_^

3 comments:

  1. Ezarul Ekhsan aka BJune 23, 2010 at 4:41 PM

    im happy for u syg ^^, siap entitle for scholarship lg w/out interview.. wow! ney mmg hebat heheh

    ReplyDelete
  2. hohohoo..
    kantoi sudah blog ini ya!

    dan aku tetibe dah taw pasal benda nie before ko impom..hahaaa...

    btw, nk wish gudlux!
    wlupon xtaw pe jadik lagi..
    tawakal ya! ;)

    ReplyDelete
  3. B: thnks bb... :) peluang dh ade, tp mgkin bkn rezeki sy kot? :P

    mizi: aduhhh... kantoi lakk ngn die nih.. aduhh... abes la pasni die jd follower ak.hahaha. thx fren!

    ReplyDelete