Sunday, June 27, 2010

peluangku tapi mungkin bukan rezekiku

baru beberape hari yg lepas aku tulis tentang impian aku yg hampir2 tercapai... :)
tapi hari ni lain pulak ceritanya.
semalam (sabtu), aku dah hantar e-mail penarikan diri dari pergi student exchange programme tu... oohh my~?? apehal aku noob??? budu giler?? well actually thats the best decision, i geuss.

first of all ak mmg happy sgt dpt peluang utk pergi exchange. Dan yg paling wat aku rase hepy giler bile tgk family aku, abah, mama, along hepy dgr aku nak per oversea, (well mama tak bg mule2, tp abah pjuk2 die jd ok n supportive sgt! :) ) n my lubly bf, my family agkt kt jb, cik kiah n my sistaz n few frenz yg thu, sume supportive sgt n tumpang happy! ak gembira bile dpt wat org2 yg ak syg epy. thats the best feeling eva! tp wt ak mkin cuak lak ble harapan org pd kte tinggi..
okeh but now that an old story...
aku dah tarik diri. why? my fault tak tanye clearly pasal scholarship betul2. rupanya scholarship cover allowance sahaja. flight ticket sendiri. adoi~ flight ticket cost to Canada, paling murah yg ak check RM5000++. tu yg paling ngokz . 3kali tuka flight plak tu. klu return ticket? mauu belas2 riban tu beb.
aku tak nak menyusahkan ayah aku semata-semata untuk sebuah impian.
abah tak larang pergi, tapi aku yg volunteer tarik diri lepas sehari bincang ngan family n fikir betul2.

tu satu hal, tapi satu hal lagi yg lebih mustahak dari tu, its about safety.
mama risau bila tahu kl- Canada takde direct flight, tp kne transit, tuka flight 2 0r 3 (based on the type of flight). kne tuka flight kt Tokyo Japan, California Usa, n stu daerah lain kt Canada dulu before smpai Lethbridge. Perjalanan dalam 30jam semua. Kalau aku pergi, aku gerak sorg ke sana. Ibu mane yg takkan risau memikirkan anak perempuannya keliling dunia seorang diri?
Mama terus tak senang duduk bile aku cite psl perjalanan.
ini belum pergi lagi, kalau dah gerak nanti, lagilah parents aku tak tido mlm kat seminggu agaknya.

Hati memang berat nak lepaskan peluang ni, tapi hati akan lagi berat bile memikirkan hati mak ayah...
mungkin peluang suda ada, tapi ini bukan rezeki aku..
bersyukur untuk segala ketentuan. Alhamdulillah.


3 comments:

  1. mungkin rezeki ada kat USM saje :)
    or mybe bkn utk degree, tp utk master :)

    ReplyDelete
  2. yuPz dear...
    jGn risau ..
    D uSm ni adEw sYe..:P..
    kDg2 sesUatu pErkaRa tU aKn jadY lBey baik jiKa kIta taWaKal..^^..

    ReplyDelete
  3. mizi: Insyaallah.. :)
    aja: hihi.. yer2, sy nk bsme kamu smua!! ^_^
    thx guys!!! :)

    ReplyDelete