Thursday, November 29, 2012

Hajat Tercapai! Alhamdulillah :)


Assalamualaikum w.b.t.

Sepatutnya post nih tulis malam semalam, tapi kesibukan melanda, lepas submit paper conference tadi, nih baru ade peluang nak menulis. Dari semalam memang excited nak tulis ini dalam my elektronic diary. Yeah, I finally dapat dengar ceramah Dr.Maza a.k.a Ustaz Asri live! Ya Allah, I don't know how to describe my feeling. I felt so happy and so grateful to Allah for giving me a chance seeing him in live, unplugged lagi. huhu.. Gembira and syukur sangat...

Cerita dari awal, pagi semalam bangun tidur tiba2 nampak FB notifition in my phone "you were tagged in...". Kawan aku, Afrah tag aku pada gambar dia. Okeh aku pun dengan mamainyer bukak FB through phone and seeing this, ya Allah, its Dr. Maza live in USM tonight!!! :D.


Terus segar mata, badan, otak aku! Akhirnya, hajat aku bakal tercapai.. Memang sepanjang hari tu moodnya tersangat happy dan baiklah sebab hati sangat teruja nak tunggu malamnya!!. :) 






Actually Dr.Maza nih lecturer USM jugak, tapi jarang ada kat USM. Tapi beliau maklumkan semalam yang lepas nih beliau akan lebih kerap ada di USM. Moga- moga lepas nih banyaklah ceramah yang ada beliau. Aaminn..

Aku pun sebenarnya mula kenal beliau sejak awal tahun nih. Jujur cakap, dulu masa first time tengok video beliau kat youtube, aku terus jatuh cinta dengan ceramah dia. Mana tidaknya, ada sesetengah video memang boleh buat berjurai- jurai gak air mata. hehe.. Sejak tu aku selalu follow ceramah- ceramah dia yg orang post kat youtube. Ceramah- ceramah dia banyak buat aku muhasabah diri. Terima kasih Dr. Maza, moga Allah akan pelihara dan rahmati anda dunia dan akhirat, aaminn.. :)

Malam tu balik bilik asrama dekat pukul 12am malam, tiba- tiba ada orang ketuk pintu bilik. Siapa pulak datang malam2 nih? Tadaa, tengok2 rupanya kawan aku, Fatin datang and surprisingly she bought me a piece of chocolate cheese brownies!! :D Ya Allah, dari siang hari aku dok cerita pada kawan aku Ajaa Shi yang aku teringin nak makan cheese cake, tiba- tiba bila malam ada member aku yg lain surprisingly belikan aku kek.  Rezeki yg tak disangka! Alhamdulillah, melimpah- limpah rezeki hari itu.. Dahlah tengah harinya aku baru dapat cute gift dari Aja Shi yg dia belikan untuk aku dari China. 


. 
 The adorable gift from Aja Shi. :D

Yesterday was such a bless for me. Thank you Allah for everything. especially the part of meeting Dr.Maza. Terima kasih Allah sebab tunaikan hajatku... And today is also such a bless, cuz I finally managed to finish and submit my conference paper. Alhamdulillah.. :)

13 comments:


  1. Produksi cairan di paru terhadap pasien kanker paru sanggup meningkat & memicu sesak napas. Soal cairan di paru-paru ini, dokter miliki pesan. Penanganan Untuk Mereka Yang Mengidap Kanker Paru-paru
    Kanker prostat mampu menyerang siapa saja. Bertambahnya umur tidak jarang jadi penyebab awal dari penyakit ini. Gejala-Gejala Awal Terkena Penyakit Kanker Prostat
    Terhadap rata-rata, para penderita penyakit kanker ovarium mengobati penyakitnya dengan cara medis yakni dgn jalankan operasi & kemoterapi. Cara Mengobati Penyakit Kanker Ovarium
    Gejala kanker serviks tak senantiasa dapat tampak dgn terang, bahkan ada mungkin saja gejala tak muncul sama sekali. Tidak Jarang kali, kemunculan gejala berlangsung kala kanker telah memasuki stadium akhir. Kenali Gejala-Gejala Penyakit Kanker Serviks
    Di tahun 2016, lebih dari 180 ribu laki laki di Amerika terkena kanker prostat, yg mana 26 ribu di antaranya wafat dunia. Gejala-Gejala Kanker Prostat Yang Perlu Diketahui Pria

    ReplyDelete
  2. Ketahui Bagaimana Kandungan Brokoli Mencegah Kanker Rahim

    Kanker rahim merupakan jenis kanker berbahaya yang hanya menyerang kaum wanita dan salah satu cara agar tidak merasakan bahaya dari kanker rahim adalah dengan cara menghindarinya salah satunya dengan mengkonsumsi brokoli. Simak selengkapya di Ketahui Bagaimana Kandungan Brokoli Mencegah Kanker.

    ReplyDelete
  3. Obat Miom Herbal Alami dan Ampuh Tanpa Efek Samping
    Bahayakah Tanda Lahir Berwarna Merah Pada Bayi

    Miom atau dikenal dengan sebutan mioma merupakan jenis penyakit benjolan yang tumbuh dan berkembang di bagian dinding rahim atau bahkan di dalam rahim.

    ReplyDelete