Wednesday, May 19, 2010

manggis pon masok blog? =P

Kenyang..... ^_^ inilah keje aku stiap hari, tak abes2 makan, makan, makan.....
memang syok dok kat umah ni.. tak abes2 mkn... macam2 ada.. hehe... paling syok stok buah2an banyak! skrg ni tgh stok anggur, tembikai n my fav all the time ~ mangggiissss...... :) sangat gilekan manggis!!! ntah ape la yg buat manggis sgt sedaaap pd aku.. selain buahnye yg comey, kaler ungu, isiii nye sangat laa sedaappp maniissss..... terbaaaaekk woook!!!
dari dulu lagi semua org tahu pasal manggis, mestilah tentang isi buahnye yg sedaap..
tapi a few years lately, org mule ambil tahu tentang kulit manggis yang dikatakan sangat2 berkhasiat dan berguna kepada kesihatan manusia!! wwwwooooo....!!!! tapi sape yang nak makan kulitnya kan?? hehe...

tak mungkinn ade orang sanggup nak makan kulit buah manggis bulat2.. (bulat2?? manggis mmg bulat kot)..... takde hal, skrg ni mcm2 produk yg menggunakan ekstrak kulit manggis...

aku ade bace kat web, die kate kalau nak gunakan kulit manggis secara tradisional, atau manual.. senang jer, jemur and keringkan untuk jadikannya sebagai serbuk.... fuhhhh tapi tu bape lame tu tak taw laa kan.. maauu makan berbulan2 gak... lagi sempoi kalau beli sendiri jer kat kedai... dekat US, sebotol dijual ngan harga rm900.00.. bapaakk ahh... mahal gle tuuuu!!! aku makan isi, pastu kulit2 sume baling dalam tong sampah jer... kalau laa dari dulu aku kumpuul kulit2 manggis yang aku dah makan sepanjang hidup aku nih, and pastu aku wat ubat kulit2 tu, rasenye kalau aku jual, dah kaye kot.. woww woww woww!!

Manggis Pictures, Images and Photos

No comments:

Post a Comment