Thursday, May 20, 2010

sentuh hati...

Macam biasa, tadi pergi rumah tokmek… dah 2hari tak pegi. Sampai2 je tokmek tanye aku, kenapa lame tak datang, dah 3malam die tunggu. Terharu jugak bile dengar tokmek tanye macam tu.. maksudnye setiap hari tokmek tunggu aku datang rumah… Aku ajak tokmek balik rumah aku, tapi tokmek tak nak.. Pandai jer nanti die tukar topic.. hehe.. aku pon faham.. aku tak nak paksa dah.. biaselah … orang tue lagi selesa duduk rumah die, biarlah mcm mana rupe pon...

Kak Zahrah cakap pagi tadi tokmek rebah masa die nak bangun… patutlah, bile aku baru je sampai tokmek dah suruh aku urut2 belakang die… Sedih aku dengar mase tu.. kesian tokmek.. Bile aku tanye tokmek bukan nak cerita sgt… Tu nasib baik jatuh depan kak zahrah, kalau time tu jatuh sorg2, fuhhh mcm mane laa…

Sebenarnye, tiap kali aku tengok tokmek, aku rasa sayu je hati…. Aku macam dapat paham rasa sunyi hati die... betulallah kata orang, semakin tua, suara kita makin tak didengari… tokmek tak berape dengar dh, kalau orang ramai dok berbual, die bukannya dengar. Jadi tokmek tak bersembang manelah… tokmek pon jarang turun dari rumah... kalau orang ramai dok bersembang bawah, tokmek sorang2 dok kat tangga. Lutut die saket, jadi tak larat nak turun naik tangga. Jadi duduklah die sorg2 kat tangga.

Aku nak sangat paham ape yang dalam fikiran tokmek… ape yg ade dalam hati die… ape yg die inginkan... tp..

No comments:

Post a Comment